НАП звъни на близо 30 000 души до края на 2012г.



До края на годината 28 000 граждани ще получат обаждане от НАП, защото са закъснели да платят своите данъци или осигурителни вноски, или са пропуснали да подадат декларация в срок. Разговорите са част от програмата на приходната агенция за събиране на просрочени задължения към хазната.

Целта на кампанията е максимален брой хора по собствена инициатива да подадат декларациите си или съответно да си платят дължимите данъчни и осигурителни вноски, с цел да бъде избегнато налагането на обезпечителни мерки (запор на банкови сметки или заплати, възбрана на недвижим имот и др.), както и образуване на изпълнителни дела за принудително събиране на неплатените в срок дългове.


От НАП съветват всяка фирма или физическо лице да потърси контакт с агенцията възможно най-скоро след като установи, че има финансови затруднения и не може да плати данъците и осигуровките си. Законът дава право да се договори плащане на части или да се отложи внасянето на дължимите налози след представяне на обезпечение.

На телефона на информационния център на НАП – 0700 18 700 гражданите и представителите на фирми могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски, както и възможност за автоматична проверка на здравния си статус или справка за регистрация по ДДС на конкретна фирма.

Няма коментари:

Публикуване на коментар