Освен ускореното възстановяване на ДДС, фирмите, които покриват критериите за златен стандарт, ще получат и преференциално обслужване в офисите на НАП в страната.
Те ще бъдат проверявани по-рядко, ще се радват на персонално съдействие при получаване на методическа помощ при прилагане на законодателството. В допълнение на всичко това, всички ревизии и проверки на „златните“ клиенти на НАП ще се провеждат само на място в предприятието, като това ще намали административната тежест, ще облекчи фирмите и ще съкрати техните разходи.
Разработени са 12 ясни и публични критерии за покриване на изискванията на златния стандарт. Част от тях са: да имат регистрация по Закона за ДДС, която да не е прекъсвана; да осъществяват комуникация с НАП предимно по електронен път; да нямат наказателни постановления; да не са в несъстоятелност или ликвидация; да са на печалба през предходните три години; да липсват данни за рисково поведение и др. Условието е всяка фирма през всяка една от предходните три години да е подала най-малко четири искания за възстановяване на ДДС на обща стойност над 1,2 млн. лв. годишно.
Няма коментари:
Публикуване на коментар