Изпращане на непоискани съобщения

За да е налице хипотеза, изключваща агресивната търговска практика, изпращането на непоискани съобщения трябва да е във връзка с изпълнение на договорно задължение и да е изрично предвидено в закона е становището на ВАС.



Съдът приема, че определянето на една търговска практика като нелоялна и агресивна предполага установяване на съзнателно поведение, проявено чрез действие от търговеца и изразяващо се в изпращане на непоискани и настойчиви търговски съобщения до потребителите. Изпращането на съобщения, подканящи потребителите да се включат в игра на трето лице, чрез изпращане на SMS, по своя характер представлява именно такава практика.
С Решение № 12078 по адм. д. № 4532/ 2012 ВАС оставя в сила решението на Административен съд София – град, с което първоинстанционният съд е потвърдил заповед, забраняваща на „Мобилтел” ЕАД да извършва такава дейност, която е в нарушение на (чл. 68к, т. 3 от Закона за защита на потребителите (ЗЗП).

Няма коментари:

Публикуване на коментар