Пропускане към основното съдържание

Паричен заем между дружества

Когато е сключен договор за паричен заем между две дружества, регистрирани по ЗДДС, и съгласно договора, заемът се погасява на равни месечни вноски, то тази доставка следва да се третира като освободена, съгласно указания на НАП. В този случай фактура може да не се издава. Ако дружествата предпочетат да не издават такава, следва да включат заема в отчет за извършените продажби, който съдържа обобщена информация за доставките за съответния данъчен период.



Съгласно чл. 46, ал. 1, т. 1 от ЗДДС, освободена доставка е договарянето, отпускането и управлението на кредит срещу насрещна престация (лихва) от лицето, което го отпуска, включително отпускането, договарянето и управлението на кредит при доставка на стоки при условията на договор за лизинг. По смисъла на чл. 26, ал. 2 от ЗДДС данъчната основа се определя на базата на всичко, което включва възнаграждението, получено от или дължимо на доставчика във връзка с доставката, от получателя или от друго лице, определено в левове и стотинки, без данъка по този закон. Не се смятат за възнаграждение по доставка всякакви плащания на лихви и неустойки, които имат обезщетителен характер. Данъчната основа на услугата е лихвата.

При условие, че сключения договор между двете дружества се отнася до предоставянето на финансови средства под формата на заем, то тази доставка следва да се третира като освободена. Съгласно чл. 113, ал. 3, т. 2 от ЗДДС, фактура може да не се издава. В случай че не бъде издадена фактура, чл. 119 от ЗДДС във вр. с чл. 112 от ППЗДДС указва, че за доставките, за които издаването на фактура или протокол не е задължително, доставчикът-регистрирано по този закон лице, съставя отчет за извършените продажби, който съдържа обобщена информация за тези доставки за съответния данъчен период.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Регистрация на сдружение или фондация в София

  Регистрация на сдружение или фондация в София Въведение Регистрацията на неправителствена организация (НПО) като сдружение или фондация в София е процес, който изисква прецизно планиране и подготовка на документи. Тези организации се създават за постигане на нестопански цели, свързани с обществената полза или частни интереси на група хора. Процесът на регистрация е регламентиран от Закона за юридическите лица с нестопанска цел (ЗЮЛНЦ) и включва няколко важни етапа. Видове нестопански организации В България съществуват два основни типа юридически лица с нестопанска цел: Сдружение Сдружението е доброволно обединение на физически и/или юридически лица, които имат общи цели и интереси. За учредяването на сдружение са необходими минимум 3 лица (физически или юридически). Сдруженията могат да бъдат: В обществена полза - работят за благото на обществото като цяло В частна полза - работят за благото на своите членове Фондация

Без такса за пререгистрация на ЮЛНЦ

Тарифата за държавни такси, събирани от Агенция по вписванията, като таксите за предоставяните услуги относно юридически лица с нестопанска цел, считано от 01.01.2018 г., са както следва: 1. По заявление за вписване на обстоятелства в Търговския регистър и Регистъра на юридическите лица с нестопанска цел:

Ликвидация на фирма София. Закриване на фирма

Ликвидация на ЕООД София Ликвидация на фирма. Бързо и лесно закрий фирмата си. Срок от поне 6 месеца. Цена от 380 до 499 лв. Разбери каква е процедурата и запази час за консултация на тел.0884074421, гр. София, ул. „Княз Борис I“ № 99,  info.kantora@gmail.com #ликвидация на фирма 2022 #закриване оод 2022 #ликвидация оод 2022 #ликвидация на фирма със задължения #ликвидация на фирма цена #ликвидация на фирмата #ликвидация на фирма без дейност #ликвидация на фирма регистрирана по ддс #ликвидация на фирма документи #ликвидация на фирма с данъчни задължения #ликвидация на фирма и право на борса #ликвидация на фирма нои